Translate

zondag 15 april 2018

Broodzak

Na mijn eerdere post over gehaakte boodschappennetjes, heb ik nog een stap gezet naar een leven met minder plastic. Ik heb katoenen broodzakken gemaakt, alweer naar voorbeeld van het blog Doe Mij Maar Uiensoep.

Eerst afspelden
Dus met hydrofiele luiers van de +Hema ging ik aan de slag. Eerst werden de doeken gewassen (geen wasverzachter), toen gestreken, dubbelgevouwen en afgespeld. Daarna ben ik bij vrienden +K en R langsgegaan, want die hadden een naaimachine. K. heeft de zakken mooi dicht gestikt. Toen moest ik nog een paar koordjes haken om de zakken af te kunnen sluiten. En nu heb ik vier mooie broodzakken.

Dichtgenaaid en met een koordje
Aangezien er in ons gezin steeds meer brood gegeten wordt, kunnen we hier toch zeker twee plastic broodzakken per week uitsparen. Dan heb je het over honderd (100) plastic zakken per jaar die we niet meer nodig hebben!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten