Translate

zondag 28 januari 2018

Voorzichtig begin

We kunnen nog niet echt van een winter spreken, maar ik bereid me toch al voor op het komende tuinierseizoen. Dit weekeinde heb ik wat gedroogde tuinbonen van vorig jaar geweekt en in kleine potjes gezaaid. Ze staan nu in mijn vensterbank. Hopelijk kan ik ze eind volgende maand uitplanten. Ik heb ook nog wat tuinbonen achtergehouden, en die gaan begin maart meteen de volle grond in. Dan krijg ik een wat mee gespreide oogst.

Tuinbonen van vorig jaar,
de rode zijn Karmazyn,
de groene de Crimson Flowered

Dit jaar zaai ik twee soorten tuinbonen (net als vorig jaar). Een de ene kant de 3e generatie Crimson Flowered tuinbonen, die geven groene bonen, maar rode bloemen. Ieder jaar houd ik er een paar achter, droog ze en haal ze weer tevoorschijn, wanneer het weer tijd is om te zaaien. En dan ook nog de Karmazyn tuinbonen, met de normale witte bloemen, maar fel roze boontjes (die bruinig worden na koken). Die zijn van een 2e generatie.

En via +Vreeken's Zaden heb ik ook een bestelling gedaan voor kapucijners, dus die hoop ik dit jaar ook eens vers te kunnen eten. Maar daar moet ik nog even op wachten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten