Translate

zaterdag 15 juli 2017

Een heerlijk avondje uit

Voor de kinderen is de zomervakantie begonnen! Hij begint eigenlijk maandag pas, maar deze vrijdag hadden zij ook al een dagje vrij van school. En daar hebben we eens goed gebruik van gemaakt. Donderdag werd ik uit mijn werk gehaald door Sander +Sander en de drie kinderen, waarna we doorreden naar eerst zijn ouders en daarna de mijne. Daar lieten we de kinderen achter. Na een klein hapje eten, reden we weer terug naar huis.
Vrijdag was voor ons nog wel een werkdag, maar omdat we niet voor de kinderen hoefden te zorgen, konden we heerlijk rustig opstaan. Vrijdagmiddag haalde ik Sander uit zijn werk, waarna we doorreden naar het centrum van Nijmegen. Daar was iedereen al ontzettend druk met de voorbereidingen van de 4 Daagse feesten die op zaterdag zullen losbarsten.

Sander was wat langzaam met foto's maken en ik had mijn hamburger al half op. 

Sander nam me mee naar Restaurant Wally, een hamburgerrestaurant. Sander is gek op hamburgers en als hij de kans krijgt, bestelt hij er een. Hij koopt ze in Amsterdam, Renesse, Middelburg, Mechelen en Amersfoort. En maar deze hamburgers spanden toch wel de kroon. Veel vlees, lekker roze van binnen, dik broodje en smakelijke groenten erbij. Jummie. En +Restaurant Wally was afgeladen. In verband met de 4 Daagse feesten hadden ze een beperkte kaart, maar het was heerlijk! Hier gaan we zeker nog een keer terugkomen.
Toen hebben we nog een wandelingetje gemaakt door de stad. Overal was iedereen druk aan het opbouwen. En ik heb het idee dat het allemaal wat massaler is dan een jaar of 10 geleden, toen wij nog in Nijmegen zelf woonden en zelf ook wat meer meededen met deze feesten. Sinds we kinderen hebben, zijn we er eigenlijk niet meer zo aan toe gekomen.
En we sloten af met een bezoekje aan de bioscoop! We gingen naar Baby Driver. Sander en ik hebben in het verleden het een en ander gezien van regisseur Edgar Wright. Dat begon al vroeg, toen hij samen met Simon Pegg (en vele anderen) de serie Spaced maakte. Daarna zijn die twee samen verder gegaan met Shaun of the Dead, Hot Fuzz en the World's End. En dit was een film die niet humoristisch was, maar eerder een Actie film over een bestuurder van een vluchtauto die altijd naar muziek luistert. Een heerlijke film en een heerlijk einde aan een mooie avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten