Translate

zaterdag 8 april 2017

Verder uitplanten

De tijd schrijdt voort en het weer wordt steeds warmer. In mijn vensterbank groeiden de gezaaide broccoliplantjes en zonnebloemen ook al flink. Dus die hebben we inmiddels ook in de tuin uitgeplant. Maar voordat dat kan, moet de grond natuurlijk eerst flink bemest worden. Gelukkig kan ik mest krijgen op de moestuin. Echt verse mest, en dat ruik je.

Sander en de meisjes scheppen flink door. 

Maar wanneer die mest dan door dappere mensen door de grond gespit is, kunnen de broccoliplantjes er snel achteraan. Hopelijk slaan ze allemaal lekker aan en kunnen we over een tijdje lekkere verse broccoli uit eigen tuin eten. Vorig jaar werden ze flink aangevreten door de slakken, dus ik heb er meteen maar flink wat korrels bijgegeven. De broccoli eet ik altijd het liefst snel uit de tuin op het bord, hopelijk kan dat dit jaar ook weer lekker vaak.

Broccoli. 
Verder stond mijn tuin er mooi bij. De tuinbonen waren al flink gegroeid en maakten al hun eerste bloesems. De tuinbonen van vorig jaar hadden mooi hun paars-rode bloesems vastgehouden. Het is alweer bijna tijd om de pompoen en courgettes in te zaaien.

Mijn dochter met Zonnebloem
De zonnebloemen die groter gaan worden dan vrienden +M en +D zijn ook uitgeplant. Momenteel komen ze niet verder dan de laars van mijn oudste dochter. Maar we hebben nog een half jaartje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten