Translate

woensdag 22 maart 2017

Nog meer borduurkaartjes

De borduurkaartjes zijn weer terug. 
Een tijd geleden kreeg ik van vriendin +F veel losse borduurspulletjes die zij over had, waaronder heel veel kleine lapjes stof. Ik kon er niet veel mee, behalve hele kleine motiefjes op maken. Dus dat werd weer een serie van borduurkaartjes.

Keltische kruissteek

Met de naderende lente koos ik dit keer vooral voor allerlei bloemenmotiefjes. En dan tegen een lekker fris roze of geel kaartje gaf dat een opgewekt effect. Bij de Xenos heb ik ook nog wat meer dun washitape gekocht om de kaartjes weer wat meer accent te geven.

Klaproos
De patronen heb ik uit mijn eigen boeken gehaald. Ik kan niet nalaten hier nog een keer de borduurboeken van Barbara Hammet aan te prijzen. Fijne boeken met duidelijke diagrammen en instructies van verschillend formaat borduurwerkjes.  Maar ik ben ook weer te rade gegaan bij Pinterest. Ik heb daar inmiddels ook een bord aangemaakt met allerlei kleine bloem motieven. In ieder geval heb ik nu weer een fijne collectie kaartjes om te versturen naar vrienden.   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten