Translate

zondag 26 februari 2017

Tuinierkoorts

De lente laat nog wat op zich wachten, maar bij mij heeft de tuinierkoorts weer flink toegeslagen. Vertelde ik een paar weken geleden nog over mijn ingezaaide tuinbonen, vandaag heb ik ze uitgeplant in mijn moestuin. En dat mocht ook wel. Inmiddels waren de uitgelopen bonen een maand oud en ze pasten bijna niet meer in de potjes in de vensterbank. In de tuin krijgen ze lekker de ruimte om te groeien.

Tuinbonen

Daarnaast heb ik ook nog een paar tuinbonen zo recht in de grond geplant vandaag. Voor hen duurt het dan nog een tijdje voor ze opkomen, waardoor ik hopelijk een wat meer gespreide oogst krijg.









Rabarber

Verder staan er natuurlijk ook flink wat vaste (fruit)planten in mijn moestuin. Die hebben de verhuizing van december ook overleefd en de eerste kopjes van de rabarber piepen al boven de grond uit. Nog even en ik kan weer compote en jam maken voor over taarten, op brood en door de yoghurt. Ik tel al af.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten