Translate

dinsdag 3 januari 2017

Oud & Nieuw 2016

Na de Kerstdagen en de Spellendag volgde natuurlijk Oud & Nieuw. Een mooi moment om weer eens terug te blikken op het oude jaar en vooruit te kijken naar het nieuwe.

2016 was natuurlijk het Jaar van de Peulvrucht, waarin ik heel erg veel peulvruchten heb gegeten en kennis heb gemaakt met hele lekkere recepten. Ik heb weer veel gerollenspeeld, met vrienden in de Pendragon campagne, met Casus Belli in het Wisselrollenspel en met mijn eigen kinderen, in het Prins Valiant rollenspel. Ik heb veel Film en TV gekeken, sommige dingen beter dan andere! De tuin heeft weer een enorme oogst opgeleverd, waar ik nu nog steeds van kan genieten. We zijn heerlijk op vakantie geweest naar Domburg en naar Stadtkyll. En toen de dagen weer donkerder werden, heb ik mijn handwerk weer opgepakt, ook fijn.

Was er dan helemaal geen slecht nieuws dit jaar? Ik heb de ene broodheer (de gemeente Venlo) verruild voor de andere (gemeente Veenendaal) en dat was een overgang die niet helemaal zonder slag of stoot ging, maar ik ben blij dat ik een nieuwe broodheer heb.
En er zijn veel te veel goede mensen dood gegaan dit jaar. David Bowie, Alan Rickman, Terry Wogan, Prince, Anton Yelchin, Gene Wilder, Ron Glass, George Michael, Richard Adams en Carrie Fisher. Er is een heel eng iemand verkozen tot President van de VS (brrrr). Dus er is genoeg om me zorgen om te maken.

Wie weet wat ons in 2017 te wachten staat?

Tales of the Arabian Nights

Maar goed, daardoor liet ik mij op 31 december niet afleiden. Al sinds het Oud & Nieuw van 2013 en 2014 speel ik met een aantal vrienden op Oudejaars avond een rondje Tales of the Arabian Nights. Het alternatief is lam op de bank hangen met familie, oliebollen wegwerken en de staatsloterijshow kijken. Wij kunnen we wat beters verzinnen.

In de middag kwamen vrienden +D, +J en +R een voor een binnendruppelen, om de ontploffingen in Nijmegen enigszins voor te zijn. Wij hadden een traditionele kinderfilm aanstaan voor de donkere dagen, The Nightmare before Christmas. En het is een al wat oudere film, maar hij blijft heel erg leuk om te zien.


Daarna was het tijd voor een hapje eten, ik haalde de soep van kikkererwten, linzen en gehaktballen weer tevoorschijn (met dank aan het jaar van de peulvrucht). Daarna konden we nog wat natafelen met baklava en ander lekkers dat nog over was van de spellendag.
De kinderen wilden niet naar bed, veel te opgewonden over het vuurwerk, maar gelukkig vielen ze tegen 22:00 beiden uitgeput in slaap.

Tales of the Arabian Nights verliep ook gezellig. Mijn karakter werd ontvoerd en raakte ernstig kreupel, maar gelukkig kon ik toch nog een huwelijk sluiten met een leuke prins. Maar niet iedereen had zoveel geluk, sommige mensen brachten tijd door in de gevangenis, werden krankzinnig en hadden nog meer problemen.

Nieuwe voetjes

Dan neem ik hier ook de ruimte om de aardige mensen van +Z-Man Games, de uitgever van het spel, te bedanken. Ik heb dit spel jaren geleden gekregen, en verschillende onderdelen waren kapot gegaan. Maar via hun website kon ik eenvoudig de onderdeeltjes nabestellen en die werden mij nog gratis toegestuurd ook!

Bedankt! 

En voor we het wisten was het middernacht en tijd om de toasten en elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen. De kinderen waren met moeite wakker te ranselen en waren daarna onder de indruk van het vuurwerk dat werd afgestoken. Helaas was er veel mist deze avond en was er niet zo heel veel te zien van het vuurwerk. 

En om 1 uur rolde ik uitgeput mijn bedje weer in. 2017 kan beginnen!


Oud & Nieuw 2013 - 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten