Translate

donderdag 5 januari 2017

Het Jaar van de Peulvrucht.

Een terugblik

Een jaar geleden had ik hier een post met het feit dat de +Food and Agriculture Organization of the United Nations het jaar 2016 had uitgeroepen tot het jaar van de Peulvrucht. Ik legde mijzelf toen de uitdaging op om tenminste eens per week mijn familie peulvruchten voor te zetten. Nu zijn we een jaar verder (wat vliegt de tijd!) en is het tijd om eens de balans op te maken.


Is het me gelukt om eens in de week peulvruchten op tafel te zetten? Eens kijken, in 2016 heb ik 39 een posts geplaatst over peulvruchten. Daarin bespreek ik 47 keer wat ik met peulvruchten gegeten heb. Dan kom ik strikt gesproken niet aan de 51 weken, waarin ik iedere keer een gerecht met peulvruchten op tafel had moeten zetten. Maar aangezien gerechten met peulvruchten vaak prima een dag te bewaren zijn, kookte ik vaak voor twee dagen (+Sander en ik werken beiden veel, dan is dat handig), denk ik dat we gemiddeld makkelijk aan de eens per week peulvruchten gekomen zijn.


Daarnaast heb ik mijn repertoire met smakelijke recepten flink uit kunnen breiden. Ik heb een hoop lekkere salades en soepen leren kennen, die in het afgelopen jaar meerdere keren op tafel zijn gekomen. En verder heb ik mijn favoriete kookboeken in het afgelopen jaar ook verschillende keren afgestoft, wat natuurlijk ook winst is. En tot slot heb ik niet alleen de peulvruchten gegeten, ik heb het ook gedeeld met familie en vrienden. Dus ik heb ook flink reclame gemaakt voor smakelijke peulvruchten.

Om alle recepten voor peulvruchten een beetje overzichtelijk bij elkaar te zetten, heb ik een nieuwe pagina ingericht. Daar staat alles lekker makkelijk terug te vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten