Translate

woensdag 7 december 2016

Rolletjes van Spliterwten met Mierikswortelsaus

Peulvruchten stonden weer op het menu de afgelopen week. Ook dit keer weer een recept van de +Food and Agriculture Organization of the United Nations, dit keer rolletjes van spliterwten in een plak geroosterde aubergine of courgette met mierikswortelsaus. Je kan het recept HIER lezen.

Groene Spliterwten

Het recept heb ik enigszins aangepast aan mijn eigen wensen. Zo heb ik naast courgette ook aubergine gebruikt om de rolletjes in te wikkelen. En deze heb ik niet gebakken in de pan, maar gegrild in de oven. Dat gaat wat sneller en heb ik geen omkijken naar.
Verder heb ik de saus van mierikswortel niet van verse mierik gemaakt, maar van geraspte mierikswortel uit een potje. En omdat de kinderen altijd vrij kritisch zijn over scherpe smaakjes, heb ik de saus apart geserveerd. 

Afbeeldingsresultaat voor mierikswortel kuhne
Een klein beetje gaat lang mee. 

Het was een eenvoudig te maken recept. De rolletjes hebben niet heel veel cohesie, dus niet te veel mee hannesen, maar rollen en in de geroosterde plakjes groenten rollen en dan serveren. Misschien dat ze wat meer cohesie krijgen wanneer je er nog een eitje aan toevoegt, als je dat erg graag zou willen.
Verder hebben de rolletjes niet heel veel smaak. Maar de mierikswortelsaus en de cranberries maken dat helemaal goed. 
Het zag er ook nog eens feestelijk uit, dus ik denk dat dit recept ook nog wel eens terug zal komen bij een dinertje of een feestje. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten