Translate

donderdag 24 november 2016

Kikkererwten met spinazie en mosterdzaad

Het is weer tijd voor een peulvruchten-recept. Het Jaar de Peulvrucht loopt langzaam op zijn einde, maar ik houd nog steeds dapper vast aan de uitdaging om eens in de week peulvruchten op tafel te zetten. Inmiddels begin ik een beetje door mijn eigen recepten heen te raken, maar gelukkig heeft de +Food and Agriculture Organization of the United Nations ook een hoop recepten verzameld en op hun site weer gegeven.

Kikkererwten

Onlangs maakte ik de kikkererwten curry met spinazie, naar een recept van +Urvashi Roe. Het is een vrij makkelijk recept. Je kan het maken met kikkererwten uit blik, en dan ben je zo klaar. Maar ik maakte het met droge erwten, die eerst een nacht geweekt hebben en daarna nog een uur gekookt.

Het was weer eens wat anders met kikkererwten, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het een beetje droog vond. En de smaken wat scherp. Ik wil er nog eens wat meer mee experimenteren. Misschien met wat yoghurt, of juist een beetje citroensap. Desondanks, een eenvoudig en smakelijke vegetarische maaltijd met peulvruchten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten