Translate

zaterdag 26 november 2016

Geboortetegel

Een van mijn hobbies is handwerken en ik heb inmiddels drie kinderen. Lang geleden, toen ik nog niet eens getrouwd was met +Sander, kreeg ik eens voor de grap van +Anke een borduurpakket van Maria van Scharrenburg, een ontwerpster van borduurpatronen die als pakket verkocht worden. dat heb ik gemaakt toen onze zoon werd geboren.
De afbeelding sprak me wel aan. En het maken van geborduurde geboortetegels is natuurlijk ook wel traditioneel. Zowel Sander als ik hebben er een voor onze geboorte gekregen. Mijn oma maakte er ook een voor de geboorte van mijn zoon (hij was haar 6e achterkleinkind). Dus toen onze dochter geboren werd in 2009, bestelde ik weer een borduurpakket van Maria van Scharrenburg.

Nog op het borduurraam.
En toen moest ik voor ons jongste kind natuurlijk ook aan de bak. Het is al erg genoeg dat ze de jongste is en daarom zeker tot haar zestiende zal moeten rondlopen in de kleren van haar oudere broer en zus, moet spelen met hun speelgoed en moet fietsen op hun (tweedehands) fietsen. Dus ik kon haar niet een eigen geboortetegel door de neus boren.

Eenmaal ingelijst. 

Voor onze jongste had ik uit dezelfde serie geboortetegels, als die van onze middelste gekozen, maar dan voor de geboortedatum van onze jongste. Dus dat werd de geboortetegel "Water". Het juiste pakket uitzoeken was nog even spannend, want omdat er in het ziekenhuis logistiek het een en ander misging, is zij wat later geboren dan gepland. En daarmee heeft ze ook een ander sterrenbeeld. Dus het was maar goed dat ik niet van te voren een pakket had gekocht. 
Jaren geleden heb ik ook al eens een groot borduurraam gekregen, waar ik erg veel mee werk. Dus daar spande ik de stof op en toen heb ik erg lang en erg veel geborduurd. Het werk heeft ook wel eens stil gelegen, als andere dingen om meer aandacht vroegen. Maar nu, eindelijk, is het dan af. En ons jongste kind is nog geen twee-en- een-half!
Nadat het werk af was, heb ik het voorzichtig gewassen (laatste spoeling met een beetje schoonmaakazijn door het spoelwater), gestreken en goed laten drogen. Bij de Blokker kocht ik een wissellijst van 30 bij 40 cm. En daar heb ik het borduurwerk op gespannen. En nu hangt het in de kamer van onze dochter. Ze is er erg blij mee. En ik ben er ook wel trots op. Het is een prachtig patroon en het zit mooi in de lijst. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten