Translate

vrijdag 21 oktober 2016

Peulvruchten kookboek


De laatste tijd zet ik hier niet zo heel veel recepten meer neer, ik eet nog wel zeker eens in de week peulvruchten, maar het zijn geen nieuwe recepten, dus dat heeft dan weinig zin om hier te herhalen. Ik heb mijn familie laatst weer mijn moeders linzensoep voorgezet en ik heb ook weer de heerlijke kip met linzen gemaakt.
Maar als ik dan niets te vertellen heb over recepten, kan ik natuurlijk anderen aan het woord laten over peulvruchten, zoals de +Food and Agriculture Organization of the United Nations zelf, die met het hele Internationale Jaar van de Peulvrucht op de proppen zijn gekomen. De FAO blijft ook een hele hoop doen om de peulvruchten onder de aandacht te houden en één van de dingen die ze hebben gedaan is een enorm boek maken, waarin allerlei informatie over peulvruchten bij elkaar komt, maar ook veel lekkere recepten voor peulvruchten in staan.

De voorkant

Ik heb het boek (gratis) gedownload en even doorgekeken. De informatie erin is erg verhelderend. Alles wat je ooit wilde weten over peulvruchten, hoe ze gekweekt worden, hoe ze bewaard worden en hoe ze gegeten worden staat erin. En uit alle werelddelen zijn koks benaderd om hun favoriete peulvruchtrecepten met de wereld te delen. En beroemde koks als Ron Pickarski, Muñoz Zurita, Helena Rizzo, Abraham García, Didem Senol, Sanjeev Kapoor, Zubaida Tariq, She Zengtai, Moha Fedal en Veronica Jackson hebben allemaal een bijdrage geleverd.

Zeker een kijkje waard.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten