Translate

dinsdag 4 oktober 2016

Linzen met courgette en Feta kaas

Het jaar van de Peulvrucht is nog niet voorbij en vandaag heb ik mijn familie weer peulvruchten voorgezet. Dit keer Franse Puy Linzen met Feta kaas en gegrilde courgette uit eigen tuin. 

Puy Linzen

Puy linzen zijn kleine groen-zwarte linzen die uit het gebied Le puy en Valey. De naam is dan ook beschermd. Er wordt gezegd dat deze linzen een aparte smaak hebben. Ikzelf vind ze erg lekker. Wanneer ze gaar zijn, behouden ze toch een stevige bite, waardoor ik ze erg lekker vind in salades. 

Ik heb de linzen klaargemaakt volgens een recept dat hier te vinden is. De instructies waren duidelijk, goed te volgen en kostten niet veel tijd. Bovendien kon ik met dit recept aan de ene kant weer eens peulvruchten op tafel zetten en aan de andere kant ook wat doen aan de enorme overdaad van courgettes. Een win win situatie dus. 

De uiteindelijke salade was erg lekker. Vullend door de linzen, de munt en feta gaven lekker wat smaak en de gegrilde courgette voegde nog lekker wat vocht toe. Zeker voor herhaling vatbaar. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten