Translate

zondag 18 september 2016

Linzen met rijst en lamsgehakt

Gisteravond organiseerde +Sander Hartogensis weer een film middag (The Princess Bride, hierover later meer) en spellenavond (Power Grid, Patchwork en Necronomicards). 

Handwerk en spellen komen samen

Ik wil toch even kort de tijd nemen om Patchwork te promoten. Een ideaal spel wanneer je handwerken en spellen spelen in één klap wil combineren. Patchwork is een prima twee persoonsspel, waarbij je probeert om je quilt eerder af te krijgen dan de tegenstander.

Met een film en spellen kwamen er dan ook flink wat mensen over de vloer. Die wilden natuurlijk ook allemaal mee eten. Het is nog steeds het Internationale Jaar van de Peulvrucht, dus voor hen maakte ik een heerlijk gerecht met linzen, rijst en gehakt. Het recept komt van de website van Francesca Kookt. Ik heb niet helemaal het recept van Francesca gevolgd. Ik had niet voldoende lamsgehakt en gebruikte toen maar rundergehakt, dat is ook wat minder vet.
Ook kook ik voor kleine kinderen, die beginnen te mekkeren bij de minste hint van chili (geen idee van wie ze dat hebben), dus die liet ik er uit en zorgde ervoor dat mensen zelf later naar smaak wat konden toevoegen.
Francesca gebruikt Puy linzen, die inderdaad erg lekker zijn. Maar die had ik niet meer in huis, dus ik greep naar de Beluga linzen. De zwarte linzen en de witte zilvervliesrijst combineerden ook nog leuk op het bord.

Beluga linzen

Een prima hapje en iedereen kon met volle buikjes gaan spelen tot diep in de nacht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten