Translate

woensdag 21 september 2016

De herfst is hier

Vandaag is het 21 september en daarmee de start van de herfst. Altijd een moment om even bij stil te staan. De zomer is nu voorbij, planten sterven af en de oogst moet binnengehaald worden.

Pompoen, Courgette, Komkommer en Paprika, allemaal uit eigen tuin. 

En op dat front heb ik dit jaar best aardig gescoord. In de late lente en vroege zomer heb ik een enorme hoeveelheid bessen binnengehaald, waarmee ik lekkere jam, taarten en drank (dat moeten we nog even afwachten) gemaakt heb en waar we nu nog van genieten. Verder deden de courgettes het ook weer prima en hebben we inmiddels heel veel soep, saus en soufflé van courgettes gegeten en dat was heerlijk.
Maar we moeten ons ook voorbereiden op de komende winter. En dat doe ik ook. Ik heb mijn pompoenen geoogst (ze waren groter dan mijn hoofd!). Daar wordt binnenkort taart en soep van gemaakt. Verder heb ik ook perzikken ingemaakt in azijn. Daar worden ze heerlijk zoet-zuur van en zo houd ik mijn man tevreden. Inmiddels staan er twee weckflessen van elk 1,5 liter te trekken. Nog een maandje wachten en dan kunnen ze geserveerd worden bij lekker vet vlees.

Nu is het wachten op heerlijke spruitjes, stoofpeertjes, paddestoelensoep en andere lekkere herfstige gerechten. En ik kan me binnenkort ook al weer voorbereiden op kerst, met ingemaakte uitjes, ingemaakte peertjes en een kerstcake natuurlijk.

En de start van de herfst was natuurlijk ook weer een mooi moment om mijn blog een nieuwe look te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten