Translate

maandag 13 juni 2016

Zelfgemaakte hummus van kikkererwten

Weer even een snelle peulvruchten update. Vorige week was vriendin +Rian van Andel langs voor een sessie Pendragon en als een goede speler nam ze ook iets lekkers mee voor de hardwerkende spelleider (ik dus). En dat was zelfgemaakte hummus van kikkererwten met wortel en paprika. Ik vond het zo lekker dat ik gisteren een poging heb gewaagd zelf iets te maken.

Ik heb me laten inspireren door mijn Oriëntaalse Keuken kookboek, waar ik eerder ook al recepten uit maakte. Maar deze versie is in 10 minuten door mijzelf in elkaar gedraaid.

Benodigdheden

  • 1 blik kikkererwten, uitgelekt en afgespoeld
  • olijfolie (zo veel als nodig om het smeuig te maken
  • 2 teentje knoflook in stukjes
  • sap van 1 citroen
  • 1/2 theelepel paprikapoeder
  • 1/2 theelepel korianderzaadpoeder
  • 1 eetlepel sesampasta (tahin)
Bereidingswijze
  • mik alles in een grote kom 
  • pureer tot het de juiste consistentie heeft. voeg meer olijfolie toe wanneer het niet dun genoeg wordt. 
Serveersuggestie
  • Met wortel of komkommer in handzame stukjes. 
Het was heerlijk. En binnen de kortste keren op. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten