Translate

donderdag 23 juni 2016

Eerste courgette-oogst!

De eerste courgette oogst van 2016!

Ik heb weer courgettes kunnen oogsten dit jaar. En dat terwijl ik de chutney van de courgettes van vorig jaar nog steeds niet op heb!
Zoals ik eerder vertelde, vorig jaar had ik gele courgettes in de volkstuin staan. Van een daarvan heb ik zaad gewonnen en inmiddels zijn daar vijf courgetteplanten uit gegroeid. Van die vijf planten is er maar een die nu gele courgettes produceert, de rest is groene courgettes gaan maken.

Maar in ieder geval, de eerste was al behoorlijk groot geworden en die heb ik nu geoogst en daarna met wat olie gegrild in de oven. En dat was heerlijk bij met een worstje (met de chutney) en wat patatjes.

Het uiteindelijk lot van eerste courgette!
Ik heb nog wat kleinere courgettes ook meteen maar geoogst en die zijn de volgende dag meteen over een groentetaart met geitenkaas gegaan en is samen met vrienden opgegeten.

De kinderen hebben inmiddels de wat lugubere gewoonte om de grote courgettes namen te geven en ze vinden het dan enig om te kunnen zeggen dat ze dit keer 'Richard' hebben opgegeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten