Translate

dinsdag 10 mei 2016

Vlierbessenvodka martini

Een tijdje geleden vertelde ik hier over de vlierbessenvodka die ik ging maken. Inmiddels heb ik die uitgeschonken! En opgedronken, hips!
In eerdere experimenten met het maken van likeur van vodka en fruit merkte ik dat er wel erg veel vodka achterbleef in het fruit en dat het er moeilijk uit te knijpen was, dus een tijdje geleden investeerde ik in wat neteldoek om de boel in te laten uitlekken.

Vlierbessenvodka martini

We hebben de vodka een paar keer puur gedronken, na koelen in de ijskast en vriezer. Dat was erg lekker. De vlierbessen hebben een friszure smaak, en met wat suiker kwam dat heerlijk tot zijn recht in de vodka.
Maar ik heb er ook cocktails mee gemaakt, vodka-martini's (net als James Bond!) Dus 1 deel vodka en 1/3 deel vermouth, shaken (uiteraard) en dan met een sliertje citroenschil. Ook heerlijk. 

En nu is het alweer op! Maar ik zie al weer verschillende trossen bloesem aan de vlierbesstruik, dus volgend jaar kan ik dit zeker weer maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten