Translate

dinsdag 3 mei 2016

Soep van bonen en granen

Al een tijdje heb ik niets van mij laten horen op het front van de bonen, maar dat wil niet zeggen dat ik mijn plan om elke week peulvruchten te eten heb laten versloffen. Sinds de bruine bonen met speklapjes heb ik mijn recept voor zoetige linzensoep weer van stal gehaald en hebben we ook een keer een nieuw recept geprobeerd, namelijk een soep van verschillende bonen en granen.

Seasons kookboek

Dit recept komt ook uit het boek Seasons Kookboek en is een mooi recept voor als je allemaal kleine restjes bonen over hebt. Er gaan 200 gr bonen naar keuze in (ik had Lima Bonen, Bruine bonen en Witte bonen over) en 100 gr granen naar keuze (ik had rogge genomen, maar tarwe of spelt werkt ook prima).
Samen met wat soepgroenten, kruiden en wat runderbouillon wordt dit een heerlijke soep, waar je met gemak twee dagen van eet. Want hij is heel erg vullend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten