Translate

dinsdag 23 februari 2016

Vegetarische salade van linzen met walnoot en geitenkaas

Wat kan je een hoop peulvruchten eten als je wilt! Omdat 2016 het Jaar van de Peulvrucht is, probeer ik iedere week om een gerecht met peulvruchten op tafel te zetten. Dit keer serveerde ik een salade van linzen met walnoot en geitenkaas aan mijn familie en het was heerlijk.
Ik heb mijn familie al eerder linzen voorgezet dit jaar, maar dat waren rode linzen. Dit keer ging ik voor zwart-groene linzen. Soms worden ze verkocht als Puy Linzen, maar niet altijd. Het zal voor de smaak ook niet veel uitmaken denk ik.

Dit keer greep ik weer oud en vertrouwd naar een recept van Delia Smith. Deze salade was lekker van smaak en vulde dankzij de linzen enorm. Een bordje was echt voldoende. Er valt denk ik ook lekker wat de varieren met de groene blaadjes erbij. Het recept schreef rucola voor, maar heel eigenwijs koos ik voor gemengde salade. Verder denk ik dat er ook wel wat geëperimenteerd kan worden met de kaas. Het recept schreef geitenkaas voor, maar feta zal ook lekker zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten