Translate

woensdag 3 februari 2016

Erwtensoep

Met mijn zelfopgelegde uitdaging om in het Jaar van de Peulvrucht eens in de week peulvruchten te eten gaat het nog steeds goed. afgelopen weekeinde heb ik vrienden Hollandse Erwtensoep voorgezet en erwten zijn ook peulvruchten.

Zelf ben ik helemaal geen fan van oud-hollandsche pot, moet ik eerlijk zeggen. Ik vind het vaak een beetje flauw eten, met groenten die helemaal plat gekookt zijn tot ook de laatste vitamine het huilend heeft opgegeven. En dingen als hutspot, zonder enige structuur, hoef je bij mij niet mee aan te komen. Maar ik vond dat ik inmiddels wel oud genoeg ben om dat een beetje achter mij te laten. Dus ik liet de erwtensoep maar eens op herhaling komen. Ik weiger echter iets te maken te hebben met rookvlees!

Voor het recept heb ik de allerhande geript, dus kijk HIER. Ik vond het niet eens heel verkeerd. De prei was niet volledig gaar en gaf flink wat pit aan het gerecht. En geen rookvlees, was wat mij betreft een enorme verbetering. 

Vriendin +F heeft trouwens ook een recept voor erwtensoep op haar blog staan. Great minds think alike zullen we maar zeggen. 
In hetzelfde weekeinde heb ik ook mijn tuinbonen geweekt en de helft uitgeplant in de koude grond en de andere helft in potjes die nu op het zonnigste plekje in mijn tuin staan. Net als twee jaar geleden heb ik weer roodbloeiende tuinbonen gezaaid. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten