Translate

maandag 21 december 2015

De kortste dag

Aan de temperatuur zal je het niet merken, want het is ongewoon warm voor de tijd van het jaar, maar het is vandaag toch echt de kortste dag. De zon staat ver bij ons weg en pas na vandaag begint hij aan zijn terugkeer. Vanaf nu begint de winter en kunnen we misschien (heel misschien) nog sneeuw en ijs verwachten.

In de tuin kan ik wel merken dat het idee van winter nog niet bij iedereen is doorgedrongen. Sommige planten, zoals de Oostindische kers hebben het wel opgegeven na de eerste nachtvorst, maar veel andere planten zijn nog aan het groeien. De ribes staat alweer aardig in knop en ik hoop niet dat dat allemaal kapotvriest als er nog een koude-golf komt. Eigenlijk moet ik nog wat snoeien, maar dat heb ik voor me uitgeschoven, omdat het zo warm bleef en planten maar bleven groeien. Maar binnenkort zullen ze er toch echt aan moeten geloven.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten