Translate

zondag 20 september 2015

Kruimeltaart met Vijgen en Honing

Vriendin +F luidde laatst de herfst in met een Vijgen-crumble taart met honing. Dat zag er zo lekker uit, dat ik het vandaag ook heb gemaakt! Ik zal hier niet het hele recept herhalen, maar de lieve lezertjes alleen doorverwijzen naar de site.

Kruimeltaart met verse vijgen.
Net zoals vriendin F. beloofde, was de taart makkelijk te maken. Met een goede mixer reduceer je amandelen in no-time tot kruim en dwing je de bloem, boter en amandelkruim tot het vormen van kruimels (hoezeer ze ook mogen protesteren). Ik heb er iets water bij gedaan. En daarna gewoon de verse vijgen (in behapbare stukjes) op de bodem mikken en wat honing erover heen. Dat maakt die kruimel- en cobbler taarten toch altijd wel ontzettend makkelijk.
Daarna natuurlijk wachten op een moment om ze te proberen. Dat kwam later op de avond, met een nieuwe aflevering van Dr. Who op de Beeb. Ik vond de vijgen een tikje flauw, misschien had ik ze nog een dag moeten laten rijpen in de zon, of iets meer honing moeten gebruiken. Maar met de yoghurt-balsamico saus erbij zeker voor herhaling vatbaar.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten