Translate

dinsdag 25 augustus 2015

Vakantie op Texel (alweer) IV - Wandelen

Toen +Sander Hartogensis  en ik eerder dit jaar op Texel waren, hebben wij veel gewandeld. Daar heb ik mijn zoon van verteld en hij wilde meteen ook wandelen. Hij vond dat hij flink genoeg was om dat ook te kunnen. Dus met hem heb ik twee lange wandelingen gemaakt, terwijl Sander achterbleef en leuke dingen deed met onze dochters.

Mijn zoon met de Vuurtoren van Eierland
Op dinsdag zijn mijn zoon en ik van ons parkje naar de Vuurtoren van Eierland gelopen. Ik had de wandeling nog zo uitgekiend dat we als we bij de vuurtoren waren, er ook voor konden kiezen om weer terug te gaan. Maar dat wilde ons menneke niet. Hij wilde door door door! Op het noordelijkste puntje van Texel zijn we toen het strand op gegaan. En door de wind en regen (het regende nog steeds best wel) over het strand teruggelopen naar Paal 28. En vanaf daar weer de Krimweg op, terug naar ons huisje. Daar deden we iets meer dan 2 uur over en ik denk dat we toen zo een 6 of 7 kilometer gelopen hebben.

De doorwaadbare plaats. Wij zijn hem net overgestoken.

Op woensdag was het weer een stuk beter en toen wilden mijn zoon en ik nog een wandeling maken. Met Sander had ik in de lente gewandeld in de Slufter. Wij konden toen bij de doorwaadbare plaats niet oversteken, omdat het water nog te hoog stond en te koud was. Maar voor deze wandeling had ik het zo uitgezocht dat wij bij laagtij bij de doorwaadbare plaats uit zouden komen.
We vertrokken over de Krimweg in de richting van paal 28, toen over het strand naar het zuiden in de richting van de doorwaadbare plaats. Ik had nog bedacht, dat als ons menneke te moe zou zijn van de wandeling en de wandeling van de vorige dag, we bij de doorwaadbare plaats om zouden kunnen keren. Maar dat hoefde niet voor meneer. Toen weer terug naar de duinen en langs de duinen weer naar het noorden, naar ons huisje.

Mijn zoon huppelt door de slufter.
Kijk eens naar de verschillende plantjes.

En dit keer had ik goed gegokt. Het water stond laag en het water was ook niet zo heel koud, dus we konden zo oversteken. Met deze wandeling zijn we iets meer dan 3 uur bezig geweest en hebben we iets meer dan 11 km gelopen. Onze grote man was uitgeput na deze lange wandeling en ik was ook wel moe. Maar het was wel heel mooi om zo ver te lopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten