Translate

maandag 29 juni 2015

Meer mutanten

Vorig jaar schreef ik al twee keer over de mutanten die mijn tuin overnemen. Dit jaar lijkt het alleen maar erger te worden. De klaprozen zijn afgelopen zomer vreselijk aan het kruisbestuiven geweest en nu plukken wij daar de vruchten (of eigenlijk, de bloemen) van.

Sommigen zijn door de generaties heen braaf volledig wit gebleven, zoals het pakketje beloofde.
Maar sommigen hebben zich duidelijk vermengd, met de oranje, wilde klaprozen. 

Anderen hebben zelfs een zwart hart gekregen, wat ik dit jaar voor het eerst zie. 

En sommigen hebben voor een totaal andere kleur gekozen. 
In de rest van de buurt houden mensen ook klaprozen en ongetwijfeld komt da stuifmeel ook mijn tuin binnen. Dus ik kan de komende jaren nog veel meer vreemde kleuren klaprozen verwachten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten