Translate

vrijdag 24 april 2015

Zaadjes zaaien

Het is een beetje laat voor mijn doen, maar ik heb weer zaadjes in zaaibakjes gezaaid. Ik had laatst al sla en kervel uitgezaaid, maar het was denk ik een beetje te vroeg en er zijn teveel slakken. Er komt in elk geval bijna niets op. Dus ik heb alleen nog veldsla in bakjes, die binnenkort de grond in moeten. Verder heb ik ook weer rucola en zuring in bakjes gezaaid. Dat vind ik toch altijd wel een lekkere aanvulling op een salada. En een lauwe zuring-yoghurt saus is heerlijk bij een stukje vette vis. Ik kijk er al naar uit.

Maar ik heb vorig weekeind ook ander zaad in bakjes gedaan. Courgette, ik had nog zaad voor gele courgettes. Die zijn erg smakelijk en zien er wat leuker uit dan de groene. Maar omdat ze alweer wat ouder zijn, vraag ik me af of ze nog wel op zullen komen. Ik wacht nog even af en anders koop ik nieuw zaad. Verder heb ikook weer Brocoli in bakjes gezaaid en hoop ik die binnenkort uit te kunnen planten. Verse brocoli is toch wel heel veel lekkerder dan Brocoli die je in de winkel koopt.

Dit jaar heb ik niet alleen groenten in bakjes gezaaid, maar ook bloemen. Ik heb lupine in de tuin staan en daarvan heb ik zaad gewonnen in 2013 en 2014. En nu uitgezaaid. Dan plant ik die zaailingen tussen de andere lupines. De lupines van vorig jaar zullen dit jaar bloeien, maar daarna waarschijnlijk afsterven. Door nu alweer lupines te planten, ben ik volgend jaar ook verzekerd van bloemen. En ik vind hun pluimen altijd zo mooi.
Ik had ook een paar jaar geleden een datura-plant in de tuin. Daar heb ik toen zaad van gewonnen en ik hoop dat dat nu ook weer uitloopt en ik het uit kan planten. Verder vond ik ijn zwarte stokroos vorig jaar ook erg mooi en daar heb ik nu ook zaad van in potjes staan.

Ik hoop maar dat het allemaal aanslaat en ik dit jaar kan genieten van een flinke bloemenpracht en lekkere groenten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten