Translate

maandag 9 maart 2015

De zon zet door.

Afgelopen weekeinde heb ik in mijn eigen tuin het een en ander gedaan om me voor te bereiden op het komende seizoen. Maar dit weekeinde was het weer alweer heerlijk en daar hebben we even flink gebruik van gemaakt.


De eerste lentebloemen bloeien al flink en daarvan krijg ik altijd zin in het nieuwe zomerseizoen. Ik kan ook zien dat de krokussen, die ik in de herfst van 2013 geplant heb, het deze lente al weer beter doen dan in 2014. Ze zijn duidelijk met meer.

Maar ja, als je handen jeuken, wat doe je dan? Dan ga je hard aan de slag. Een week of wat geleden hebben +Sander en ik al mest verspreid over onze volkstuin. Voor dit weekeinde had ik het plan om ook een paadje aan te leggen. Van de verbouwing van onze achtertuin en voortuin hadden we nog veel baksteentjes over. Prima om een paadje mee aan te leggen in een tuintje. Maar hoe krijg je die krengen daar? Ze zijn nogal zwaar. En met drie kinderen is alles een onderneming.
Sander ging in de morgen zwemmen met twee kinderen, en ik bleef achter met de kleinste. Toen die lekker in de schaduw in de tuin lag te spelen, heb ik de auto volgeladen met bakstenen (niet te veel, je wil de auto niet overbelasten). Toen Sander weer terugkwam, ging hij zonder kids maar met bakstenen naar de volkstuin. Daar dumpte hij de bakstenen en kwam weer terug. Op de volkstuinen bleken ook zo een beetje alle ouders van kinderen van de school van onze zoon daar met hun kids te zijn. Dus toen Sander nog twee keer op en neer ging, ging onze zoon mee om te helpen en te spelen. Dus die was er ook lekker de hele dag uit.

Terwijl Sander zich in het zweet werkte (bedankt kerel!) zat ik ook niet stil. Er werden wasjes gedraaid en gedroogd in het lentezonnetje (het geeft me altijd zo een ontzettend huiselijk gevoel, wanneer ik mijn was zie wapperen). Verder heb ik de wilde braam weggedaan. Het was een onding, met alle weerkhaakjes aan de naaldjes. Ik heb ook de Lavas-plant verplaatst. Deze heb ik al een tijdje en ik maar er te weinig gebruik van, maar komend jaar moet dat anders. Ook heb ik kervel uitgezaaid, Sander en mijn oudste dochter houden van Kervelsoep. Dus die worden binnenkort ook weer op hun wenken bediend.

En nu moeten de bakstenen nog recht gelegd worden, bessenstruiken moeten verplaatst worden, net als de rabarber, doornloze braam en frambozen. En binnenkort moeten de tuinbonen ook uitgeplant worden. Vandaag was een leuke start, maar er moet nog veel gebeuren.

En het is wel grappig om te zien hoe ik op een trend meesurf.
Trouw

Geen opmerkingen:

Een reactie posten