Translate

maandag 16 februari 2015

Recht door het hart

De start van Carnaval viel dit jaar samen met Valentijnsdag. Ik heb geen geheime aanbidder en ik aanbid ook niemand in het geheim, dus eigenlijk valt er voor mij niet zoveel te doen met Valentijn. En zo denken veel andere Nederlanders er ook over, Valentijn slaat in Nederland niet echt aan. Desondanks staan de winkels vol met allerlei hartvormige of chocolade (of beide!) producten en staan de artikelen in de kranten bol van alle dingen die we juist wel of juist niet moeten doen met Valentijn, of we nu een partner, aanbidder of helemaal niemand hebben.

De liefde van de man gaat door de maag. Of zo.
Vorig jaar zwichtte ik voor de commerciële druk, en bakte ik een taart voor +Sander. Niet dat ik hem in stilte aanbid natuurlijk, dat zou na meer dan 15 jaar samen heel eng zijn. Ik aanbid hem luid en duidelijk. Dit jaar besloot ik om maar weer een hartvormige taart te maken, ik vond hem vorig jaar wel erg lekker. Maar dit keer moest het wat ingewikkelder.

Ik nam weer de hartvormige taartvorm van de HEMA, maar ging dit keer gewoon een pak cakemix in, in plaats van biscuitdeeg. Met 35 minuten in de oven was de cake wel gaar. Toen heb ik heel dapper de cake door midden gesneden en de ene helft besmeerd met wat frambozenjam, die we nog over hadden. Daarna de andere helft er weer bovenop.

Geen zorgen, het is frambozenjam.
Ik had nog wat rode marsepein gekocht. Ik had nog over van de Minecrafttaart van vorige maand. En ik wist van vorig jaar nog dat een pakje marsepein niet genoeg was om de hartvorm mee te bedekken. dan de taart insmeren met een boter/poedersuikermengsel en daar voorzichtig de marsepein overheen draperen.
Onze dochter was een tijdje geleden op een kinderfeestje geweest, waar ze ook hadden gebakken en daar had ze nog een klein hartjesvormpje aan overgehouden. Die heb ik gebruikt om nog wat kleinere hartjes uit de marsepeinrestjes te steken en te gebruiken op de taart.

Helaas heb ik ook geen geheime aanbidder, want ik heb ook niet gekregen met Valentijn. Ik zal het bij Sander houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten