Translate

zondag 7 december 2014

Trouwdag

Onlangs hebben +Sander en ik onze negende (9e!) trouwdag gevierd. We zijn echt al heel erg lang bij elkaar! Om hier toch even bij stil te staan hebben we op 17 november allbei een dagje vrij genomen en zijn we gaan wandelen op de Mookerhei. Eigenlijk wilden we naar 's-Hertogenbosch gaan om daar in het Noord Brabants Museum te kijken naar een tentoonstelling over de Romantiek in Nederland. Maar dat was helaas gesloten op maandagen. Misschien kunnen we een andere keer nog eens gaan.

De Mookerhei
We zijn wel vaker op de Mookerhei geweest, het is een uitgestrekt gebied, maar wij wandelen meestal in het stuk dat nog echt heide is, bij Plasmolen en Molenhoek. En hoewel de geboorte van onze jongste dochter al weer een tijdje geleden is, ben ik fysiek nog steeds niet helemaal de oude. Dus een kleine wandeling in het herfstzonnetje was wat ik aankon.

Ineens heb ik zin in Sherry
Op de Mookerhei zijn ook weer een aantal runderen losgelaten, die daar hun eigen kostje bij elkaar moeten scharrelen. En hoewel de beesten zich keurig gedragen, zijn ze toch wel erg groot en intimiderend. Ik loop er met een grote boog omheen. Het was wel heerlijk om eens een wandeling te maken zonder kinderen. We konden lekker in ons eigen tempo doorlopen, niemand hoefde getild te worden en we konden eens lekker als volwassenen onder elkaar spreken. Na 9 jaar huwelijk (en met hopelijk nog wat jaar te gaan) is dat toch wel belangrijk.

Sander verraste mij nog met een doosje bonbons van The Chocolate Line, daar hadden we ooit eens een doos van gekocht, toen we een weekeindje weg waren naar Brugge. Sander had een collega geprest, die ook Brugge ging bezichtigen om wat voor hem mee te nemen. En ik verraste Sander met het vierde album van de reboot van Suske en Wiske.

Je jeugdhelden, zoals je ze nooit zag!

Zoals alle Nederlands kinderen, ben ik natuurlijk opgegroeid met de albums van Suske en Wiske en toen in mei 2013 (toen wij in Brugge op vakantie gingen, bedenk ik mij net) de reboot van Suske en Wiske uitkwam, was ik gefascineerd. Het heeft alleen de hoofdrolspelers gemeen met de oorspronkelijke stripreeks. Iedereen heeft alleen een veel rauwer randje gekregen. De seksuele spanning tussen Suske en Wiske is groter, Lambik is afgegleden naar alcoholistische armoede en Jerom is vereenzaamd. Zeker een aanrader voor liefhebbers van strips.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten