Translate

woensdag 31 december 2014

Alweer een spellendag

Hardcore gamers are go
En de traditionele spellendag ligt ook alweer achter ons. Na de kerstdagen volgt de spellendag, al sinds 2007 een gegeven in ons huishouden. Ik vind het ook heel leuk om te zien hoe er in de loop der jaren meer mensen op af komen en zij ook steeds vaker vrienden, partners en kinderen meenemen. En die kids zijn inmiddels ook oud genoeg om mee te spelen. Dit keer was het ook weer een dolle boel. En mijn verkoudheid was nog steeds niet voorbij!

In de morgen brachten we de kinderen naar BSO en KDV, waarna +Sander en ik nog snel wat boodschappen deden. Sander was ook niet helemaal lekker en zag er in de winkels behoorlijk bleek uit. Vandaar dat ik hem toen we weer thuis waren naar bed joeg, terwijl ik de gluhwein maakte en de aardappel-prei soep voor de avond. Daarna was het alweer tijd om de oudste kinderen op te halen en Sander wakker te maken. Hij ruimde toen de keuken een beetje op, terwijl ik even een brood-nodig slaapje deed.

En om 14:00 ging de bel en stond de eerste spellenspeler op de stoep, vriend +S, die niet alleen een spelletje wilde komen spelen, maar ook nog een voorleesboekje voor onze jongste dochter had meegenomen. Iets uit onze jeugd, wat mooi samenvalt met onze gedeelde hobby. Ooit is een kinder-tv serie gemaakt op basis van het populaire Dungeons & Dragons Rollenspel. Ik kan me nog herinneren dat ik het als kind keek. En daar zijn kennelijk ook boekjes van gemaakt. Om voor te lezen. We kunnen niet vroeg genoeg beginnen met indoctrinatie van onze kleine spruit.

Ik durf het nauwelijk te lezen, het kan niet zo cool zijn als wat ik me herinner. 
En al snel kwamen er meer mensen binnen. Vrienden +M en +M met hun kids M en F. We hebben nog geprobeerd met hen om een spelletje Dier op Dier van de grond te krijgen, maar dat ging nog niet best. Later kwam nog vriend +L met kind R. Hij had Dixit meegenomen. Ik heb het geprobeerd, maar het hield voor mij een beetje het midden tussen Once Upon a Time en Jungiaanse Psycho-analyse, maar Sander vond het leuk, dus het zal vast nog eens terugkomen.

Ons verzoek om een culinaire bijdrage van de deelnemers wordt ook ieder jaar serieuzer genomen. Er kwamen weer de heerlijkste dingen op tafel. Vrienden +M en +M scoorden weer punten bij alle aanwezige kinderen met zelfgemaakte kroepoek en bij de grote mensen met lekkere pikante indonesische kip. Verder waren er nog lekkere deeg-pakketjes uit de oven, Gehaktballetjes met Cranberrysaus, Deegwraps met zalm en groente, lekkere worst en kaasjes en nog veel meer. 

In de avond werd er even gepauzeerd om kinderen naar bed te brengen en mensen met kinderen uit te zwaaien. Daarna heb ik nog meegedaan aan een rondje Cthulhu Fluxx, best een geinige card game, duurt niet al te lang en zeker leuk wanneer je ook de verhalen van Lovecraft kent. 
Daarna waren de spellen nog in volle gang, maar ik voelde hoe de paracetamol weer uitgewerkt raakte en ik besloot om maar naar bed te gaan. Er is nog flink doorgespeeld, onder andere weer Dixit en Nuns on the Run. 

En de volgende dag hadden we gelukkig helemaal niets en konden we een beetje uitzieken. Avondeten koken hoefde ook niet. Door naar Oud & Nieuw.

Kerst 2007
Kerst 2009
Hemelvaart 2011
Kerst 2011
Hemelvaart 2012
Kerst 2012
Hemelvaart 2013
Kerst 2013
Hemelvaart 2014

Geen opmerkingen:

Een reactie posten