Translate

dinsdag 12 augustus 2014

Scrabble!

+Sander en ik spelen graag een spelletje. En het maakt ons niet zoveel uit wat voor een spelletje het is. We spelen computerspellen, rollenspellen, bordspellen, van alles. Sinds kort heeft Sander ook een telefoon waarop spellen gespeeld kunnen worden. Daar ontdekte hij al snel het spel wordfeud, wat hij graag speelt met familie en vrienden.


Ik loop natuurlijk hopeloos achter en doe al jaren met een telefoon die net kan bellen en SMSen (wat ook alweer hopeloos achterhaald is). Dus ik kan niet meedoen, wat werkelijk vreselijk is. Maar nu ben ik erachter gekomen dat er ook een niet-electronische versie bestaat van dat Wordfeud, Scrabble genaamd. Sander en ik hebben nu al een paar avonden doorgebracht met het spelen van Scrabble en het is enig. We kunnen rustig zitten met een drankje en discussiëren over woorden en of ze nu wel of niet bestaan. En we poetsen onze woordenschat ook weer eens op. Ruin is daadwerkelijk een woord (een gecastreerde hengst), de aanvoegende wijs kun je op ieder werkwoord loslaten, maar is niet altijd wenselijk. En ik krijg weer de kans om woorden als Xylotheek in dagelijkse conversatie te gebruiken.

Van XKCD, nr. 492
Het spel waar we mee spelen is nog van mijn ouders geweest. In de regel-uitleg wordt alfabet nog met 'ph' gespeld. Dan weet je dat je met een tijdloze (of juist zeer gedateerde) klassieker te maken hebt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten