Translate

dinsdag 29 juli 2014

Looming

Er is een nieuwe rage voor scholieren en het heet looming. Met elastiekjes, haaknaaldjes en een soort punnik-bord knoop je armbandjes, kettingen en vormpjes. Mijn oudste kinderen hebben het stevig te pakken en gaan er volledig in mee. Eerst maakte mijn zoon op school wat mooie armbandjes, maar toen wilde mijn dochter natuurlijk ook. En voor we het wisten werden we geprest tot het aanschaffen van de elastiekjes. En natuurlijk ook geprest tot het helpen bij het maken van de armbandjes.

Onze zoon heeft al twee armen vol. 
Onze zoon is met zijn 7 jaar redelijk handig en sterk en kan de eenvoudiger bandjes zelf maken. En experimenteert ook het een en ander met eigen ontwerp. Maar onze dochter is nog wat te klein en heeft ook niet voldoende kracht in haar vingers om de haaknaaldjes goed vast te houden en de elastiekjes heen en weer te trekken. Dus dan moeten we helpen. Heel veel helpen. Heel lang helpen. Maar het resultaat ziet er leuk uit, en over een tijdje is het vast weer voorbij.

Zo brengen wij onze zondagmiddagen door.
En via You-tube kunnen we ook filmpjes bekijken met instructies voor het maken van de ingewikkelder armbandjes en vormpjes. Die we dan ook weer moeten maken. Maar goed, ik zou natuurlijk blij moeten zijn dat de kinderen net zo graag als ik willen fröbelen met naaldjes en draadjes. En dan iets nuttigs willen doen met het resultaat. Ze lijken op hun moeder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten