Translate

zaterdag 31 mei 2014

Spellendag

Wie wordt King of Tokio?

Het was weer de dag na hemelvaart en dus tijd voor een spellendag. Tussen de verbouwings- en verjaardagsdrukte door hebben +Sander en ik toch nog tijd gevonden om een spellendag te organiseren. Het ging weer volgens het vertrouwde recept. In de morgen gingen de kindjes even naar de BSO, zodat wij tijd zouden hebben om het huis op te ruimen en wat eten te maken voor de gasten (Kervelsoep!). De kindjes weer ophalen en wachten tot de eerste spellenspelers zich aan zouden dienen.

Gelukkig hoefden we niet lang te wachten. Vriend +J was al vroeg aanwezig en had tot grote vreugde van onze zoon nog Het Legend of Drizzt spel meegenomen. Even later kwam nog een collega van Sander, vriend +D en vrienden +R en +S met kids M. en E. langs. Genoeg volk dus om wat spelletjes van de grond te krijgen. Sander liet mij nog eens In de Ban van de Ring: De Strijd spelen, een oud spel voor 2 spelers, spelen. Vroeger heb ik het heel veel met Sander gespeeld en het was leuk om het weer eens uit de doos te halen.

Terwijl de kinderen buitenspeelden, speelden de grote mensen Vroeger of Later. Andere spellen kwamen ook nog van de grond en de deurbel bleef maar rinkelen. Vrienden +K en +T kwamen ook nog helemaal uit de andere kant van het land om bij ons spellen te spelen, heel gezellig.

Eten koken is een serieuze zaak, gelukkig maar. 
Maar er moest natuurlijk ook nog voor de inwendige mens gezorgd worden. Naast onze kervelsoep hebben mensen ook nog hun best gedaan op met kaas gevulde pikante pepertjes (Bedankt +J!), broodjes vlees en BBQ saus, couscoussalade en lekker brood. We konden allemaal onze buikjes rond eten. En komend weekeinde hoeven we niet te koken (de echte reden dat we deze spellendag organiseren). We moesten ook een beetje op tijd eten, wat onze zoon moest later deze avond nog afzwemmen voor zijn C-diploma.  

Serenissima, kijk goed naar de onopvallende Genoese speler!
Na het eten verdwenen er weer een aantal mensen met kleine kinderen en een lange reistijd. Dus voor mij een uitgelezen kans om Serenissima nog eens door te drukken. Naar mijn smaak speel ik dat veel te weinig. We hebben het al een aantal jaar in huis en ik vind het enig om te spelen. Maar ja, het heeft wel echt 4 spelers nodig en duurt al snel een uurtje of 2. Dus ik was blij dat we het dit keer gespeeld kregen.

En ineens was het na 23:00 en hoog tijd voor mij om naar bed te gaan. En ik kon vermoeid terugkijken op een heel gezellige dag.

Kerst 2007
Kerst 2009
Hemelvaart 2011
Kerst 2011
Hemelvaart 2012
Kerst 2012
Hemelvaart 2013
Kerst 2013

Geen opmerkingen:

Een reactie posten