Translate

zondag 22 december 2013

Winterzonnewende

Het is weer 21 december geweest. Dat betekent dat de winter begonnen is, maar ook dat de kortste dag is geweest. Vandaf nu worden de dagen weer langer! Eerst langzaam natuurlijk, maar elke dag komt de zon een beetje dichterbij en gaat de zonder eerder op en later onder. Ik kijk er al naar uit.
En in de tuin is het ook goed te merken. Alle planten zijn hun blaadjes kwijt. Ik laat ze lekker liggen rotten op de aarde, goed voor volgend jaar.

Afgelopen zomer hebben we de voortuin goed onder handen genomen. En van de herfst heb ik flink geïnvesteerd in bolletjes van voorjaarsplanten voor de voortuin. (voor de achtertuin had ik dat al geregeld). Ik heb het ook zo uitgezocht dat er in de verschillende maanden verschillende dingen bloeien. En dat zal al snel gebeuren met de sneeuwklokjes. Als je weet waar je moet kijken (en dat weet ik) zie je de puntjes van de steeltjes al boven de grond komen. Nu hopen dat het niet te hard gaat vriezen, dan kunnen ze over een maand al in bloei staan. En verder heb ik ook flink geïnvesteerd in krokussen, altijd er mooi met hun tere paarse en gele bloemen. En ik verwacht ook weer wat tulpen terug te zien.
Slow Cooking

En in huis racen we nu natuurlijk op kerstmis af. sander en ik hebben allebei tijd vrijgenomen om wat tijd met elkaar en de kinderen door te brengen en dat was hard nodig ook. Ik heb een druk jaar achter de rug op het werk en ook thuis was het niet altijd makkelijk met Sander die (weer!) geopereerd moest worden. Dus ik ben wel toe aan wat vakantie.
En die vakantie wordt lekker volgemaakt met allemaal leuke dingen. Er is een kerstboom opgetuigd met kinderen. Ik heb weer eens tijd om lekker en uitgebreid te koken. En tegenwoordig heb ik van die heerlijke kookboeken met de beste recepten.

Aan tafel in India

En daar heb ik nu dan eindelijk tijd voor om het een en ander uit te maken en Sander mee te verrassen. Vooral het kookboek met Indiase recepten is erg fijn. Voor ieder smaakpalet is er wat beschikbaar en er staan ook veel vegetarische recepten in, fijn voor de afwisseling in deze dagen gevuld met vleesmaaltijden.
En verder is de agenda gevuld met bezoekjes aan en van familie en vrienden. We reizen heen en weer en ontvangen mensen thuis. Ik kijk echt uit naar al die gezelligheid.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten