Translate

maandag 22 juli 2013

Aapjes kijken

Mijn mannen als doodshoofdaapje

Nog is de vakantie niet voorbij. We zijn met de kids nog naar de Apenheul in Apeldoorn geweest. Ik ben er jaren geleden eens geweest met een schoolreisje en ik vond het toen erg leuk. Met de kids gaan we ook regelmatig naar een dierentuin en dat vinden ze ook enig. En nu dan naar een dierentuin waar de beestjes nog los rondlopen ook. Helaas waren we het fototoestel vergeten en moeten we het dus doen met wat minder foto's.

En ik met mijn dochter als doodshoofdaapje

De apenheul was wel flink verbouwd sinds ik het voor het laatst zag. Ik kreeg de indruk dat het allemaal wat moderner en ruimer opgezet was. En dat er wat meer ruimte was voor de apen en dat hun habitats wat natuurlijker werden nagebootst. De charme van het rondlopen tussen de kleine doodshoofdaapjes was gebleven. Die hadden het reuze naar hun zin met alle bomen, mensen en aandacht.
We waren ook aanwezig bij het voederen van de verschillende halfapen van Madagascar.
Ook was er veel ruimte voor de kids om te spelen. Er waren verschillende uitdagende speeltuinen voor groot en klein en overal picknickruimten waar ook weer eten werd verkocht.

Uiteindelijk hebben we er een flink deel van de dag doorgebracht. Tegen 18:00 waren we pas weer thuis en toen hadden we alleen nog zin om wat pannenkoeken te eten. Het is echt een lekkere luiervakantie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten