Translate

zondag 9 juni 2013

In bloei

Bieslook
Het heeft even geduurd met de koudste lente in tijden, maar nu is de zomer dan toch echt aangebroken en de zonneschijn doet de planten goed. Alles groeit en loopt uit en begint eindelijk bloemen te maken. Zoals deze bieslook, die ik inmiddels ook al weer drie jaar in een bak heb staan groeien. Hoe koud de winter ook wordt, deze overleeft alles.

Lupine
Zoals de lupines, vorig jaar was bovenstaande plant nog een armetierig plantje, maar hij heeft zijn tijd goed besteed en nu groeit en bloeit hij als een gek en trekt veel bijen en andere beesten aan. Binnenkort maar de zaaddoosjes vangen en zaad bewaren. Dit jaar heb ik daarmee veel succes gehad met bijvoorbeeld de Rucola. En ik kan uit zaad weer nieuwe kleurcombinaties opkweken. Het lijkt me leuk om te zien wat er op komt zetten. Ik zal wel geduld moeten oefenen, Lupine bloeit niet altijd in het eerste jaar.

Meer Lupine
Ook ben ik blij dat ik de moeite heb genomen om de Lupine uit de voortuin te redden een apart te houden in potten. Sinds de voortuin onder handen is genomen, slaat de Lupine daar weer goed aan en maakt de ene na de andere mooie aar met bloemen. Deze zijn donkerpaars, maar ik heb ook donkerroze en misschien witte Lupine weten te redden.

De was
Het zonnetje zorgt er ook voor dat ik mijn was kan laten drogen op zonne- en windenergie en dat geeft toch altijd wel een heel bevredigend gevoel. 

Ik hoop maar dat de zomer nu goed doorzet en ik net als vorig jaar weer flink kan genieten van de tuin.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten