Translate

zaterdag 13 april 2013

Lekker eten

Vrijdagmiddag gaf vriend D. een feestje voor zijn verjaardag. In voorgaande jaren vond dat altijd plaats bij Coffyn, een fijne plek om koffie te drinken in het centrum van Nijmegen. Maar dit jaar deed hij het elders. Nog steeds in het gebouw van de Commanderie van St. Jan aan de Franseplaats, maar nu een verdieping hoger. Daar heeft een oud-studiegenoot van mij M. die ook een oud-collega van vriend D. is, zich namelijk gevestigd met een afdeling van haar bedrijfje Eetverleden. En het was hardstikke leuk om heen te gaan.
Commanderie van St Jan
Afbeelding van het Huis van Nijmeegse Geschiedenis

Ik heb eerst de kids redelijk vroeg opgehaald van BSO en KDV en toen samen naar de bushalte aan de veldsingel gelopen. Daar moesten we nog vrij lang wachten op de bus, want ik had me niet gerealiseerd hoe flink mijn kids kunnen zijn en hoe netjes ze door kunnen lopen. Ik was erg trots op ze. Toen bleek dat bus 1 tegenwoordig een nieuwe route rijdt en er veel langer over doet om bij Plein '44 te komen. Maar de kids vinden busreizen nog steeds fantastisch en keken hun ogen uit.Vanaf Plein '44 wandelden we naar de commanderie.

Bij Eetverleden troffen we vriend D. en nog een paar andere vrienden en kennissen en we hebben gezellig zijn verjaardag kunnen vieren. De hapjes die daarbij geserveerd werden, waren heerlijk. Er waren notige gehaktballetjes in bramensaus, lekkere yoghurthapjes met bloemenaroma en -smaak en heerlijk brood. Ik raakte weer helemaal geïnspireerd om zelf weer eens aan de slag te gaan met lekker eten maken.

Vriend D. hebben we blij gemaakt met wat boeken uit de Pathfinder rollenspeelserie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten