Translate

maandag 1 april 2013

Koude Pasen

Het is alweer pasen en behoorlijk koud. Sander en ik hebben wel eens eerder een witte pasen meegemaakt, dus het komt vaker voor, maar ik heb toch liever een pasen waarbij ik lekker buiten kan zitten met vrienden. Dit is maar niks. Maar ondanks de kou valt niet te ontkennen dat de lente er toch echt aankomt. De bomen en planten staan in knop, de vogeltjes zingen en als het weer warmer wordt, barst de lente echt goed los.


Ik heb ook van de kans gebruik gemaakt om weer eens wat lekkerder te koken. Kort na kerst lag er allerlei lekker vlees in de aanbieding in de supermarkt en ik heb toen een eendeborst-filet gekocht. Die heb ik vandaag zachtjes opgebakken in ganzevet dat ik ook nog over had van kerst. Voor erbij een saus van sinaasappel, marmelade en koriander, geïmproviseerd van een recept van de onvolprezen Delia Smith. Dat recept gaat over geglazuurde eend, maar ik heb alleen de saus gemaakt. Samen met wat broccoli en Pomme Duchesse was het een heerlijk maaltje.
Op eerste paasdag zijn we bij mijn ouders langsgegaan in Baarn, voor een traditioneel maaltje van Lamsbout, met een spinazietaartje, aardappel en salade met een lekkere dressing. Heerlijk! En fijn om weer eens bij te praten met familie. De kinderen vonden het ook enig om opa en oma weer te zien en te spelen met speelgoed dat ze niet zo vaak zien.
Op tweede paasdag heb ik genoten van het zonnetje en in de tuin gewerkt. In de avond hebben we genoten van een heerlijk hertenbiefstukje (ook gekocht met korting na de kerst) met een rode wijnsaus. Nog wat spinazie en patatjes erbij en iedereen is tevreden.

Het respijt van een extra vrije dag was wel heerlijk. En binnenkort is het alweer mei, met een hele rits aan vrije dagen. Koninginnedag, Hemelvaart. Mijn zoon heeft dan vakantie en wij hebben dan alweer een weekeindje weg en de spellendag gepland staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten