Translate

maandag 22 april 2013

Druk weekeinde

Dit weekeinde was weer een drukke. Vrienden +M en M. vierden in Hilversum de verjaardag van de oudste M. en wij waren daarbij. Het was gezellig om weer eens langs te zijn en bij te kletsen. De kinderen speelden lief met elkaar en met het dochtertje van de gastheer en -vrouw. Onze dochter preste de oudste M. nog om voor te lezen uit allerlei boekjes over Dikkie Dik en Kikker. En onze zoon maakte mooiste tekeningen over piratenboten en dieven in de gevangenis.
Na afloop gingen we nog even in Baarn langs bij mijn ouders voor een heerlijk, voedzaam en eenvoudig avondmaaltje en om 21:00 waren we weer thuis en de kids diep in slaap.

De volgende dag zijn is Sander gaan zwemmen met onze dochter. Hoewel ze nog niet op zwemles zit, zoals haar grote broer, vindt ze het wel enig. Ik hoop dat zij later net zo snel als haar broer door de badjes heen zoeft.
In de middag ben ik in de tuin in de weer geweest. Volgende week begint de tuinman met het overhoop halen van de tuin en ik wil alvast wat voorwerk doen. Dus bestrating die er nog ligt, heb ik alvast netjes opzij gelegd. Ook staan er genoeg mooie planten die ik wil zien te verwijderen en te redden. Die kunnen dan na volgend weekeinde meteen weer terug. Dan heb ik niet zo een hele kale tuin.
Netjes gestapeld

Een paar mooie dingen die ik wil proberen te redden zijn lupines, daar staan er veel van in de tuin. En ze zijn allemaal een beetje ondergesneeuwd geraakt door de wildgroei van andere planten. Maar dit jaar komen ze flink omhoog. Verder staat er ook een flinke, witte Vlinderstruik en een mooie, blauwe Hibiscus. Twee jaar geleden heb ik ook een jasmijn-stek van de achtertuin in de voortuin geplant en die moet nu weer een uitgegraven worden, zodat hij na de verbouwing weer terug kan. En verder hoop ik nog wat lavendel, blauwe distel, Tradescantia en Saxifraga te kunnen redden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten