Translate

zaterdag 9 maart 2013

Meer tuinnieuws


Met het heerlijke weer van de afgelopen dagen begint het tuinier-virus bij mij ook weer te jeuken. Afgelopen weekeinde ben ik al druk geweest om het dode blad van vorig jaar uit de tuin te ruimen. Daaronder zijn de eerste uitlopertjes van het nieuwe jaar alweer te zien. Ik hoop dat de tuin er dit jaar nog bonter bijstaat dan vorig jaar. De krokussen hebben in elk geval flink gebruik gemaakt van de warmte en lopen nu heel snel uit. Ook de Ribes zit onder de knoppen die op uitbarsten staan.


Verder ben ik vandaag ook druk geweest met het inzaaien van de eerste plantjes voor de moestuin. De Rucola en Zuring komen weer terug. Voor de Rucola heb ik zaad gebruikt dat ik vorig jaar gewonnen heb uit de Rucola van vorig jaar. Eens kijken of het werkt. En ik heb dit jaar ook geïnvesteerd in broccolizaad. Ik vindt broccoli altijd een erg smakelijke groente en mij is verteld dat het extra lekker is, wanneer het vers geoogst in de pan en op het bordje gaat.


Verder wil ik ook al sinds 2011 de voortuin onder handen nemen. Hij staat veel te vol met allerlei (mooie, dat wel) planten. Het pad door de tuin is te klein en te smal en de bedden van de borders liggen hoger dan het straatniveau, waardoor regenwater naar het huis toestroomt. Ik wil een mooi pad naar de voordeur, strakke borders en een beheersbaar aantal planten. Onlangs hebben wij onze buurman, die ook onze achtertuin onder handen nam, bereid gevonden daar eens over na te denken. In mei hebben we een mooie voortuin. Ik droom er nu al bijna van.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten