Translate

maandag 28 januari 2013

Knutsel frutsel

3 bloemetjes uit Cross Stitch Art Nouveau

Het handwerkvirus heeft weer helemaal toegeslagen bij mij. Het begon met wat Kindlesleeves, daarna een kussen en nu heeft breien weer even afgedaan. Ik ben overgestapt op borduren. Onlangs wat mooie kerstkaartjes gemaakt en toen wilde mijn dochter ook meer borduurwerk zien van mij, dus ik besloot haar kleertjes te versieren.

2 stroken bloemen

Vroeger borduurde ik nog wel eens op mijn eigen kleding. Ik streek de kleding glad, speldde een lapjes gaas vast en borduurde dan door het gaas en de stof een patroon. Als het patroon dan af was, kon ik daarna de draadjes van het gaas zo wegtrekken. Dat werkte het beste met borduurlinnen of kaaslinnen. Mijn dochter heeft twee witte vestjes die heel geschikt waren voor een klein project.

2 stroken bloemen detail

De twee stroken bloemen zijn heel oud. Ze komen uit een van de tijdschriftjes die DMC in de jaren '20 van de 20e eeuw op de markt bracht. Om precies te zijn DMC 3ieme Serie, Point de Marque. Deze kon ik te pakken krijgen via de website Antique Pattern Library, waarvoor ik nu alweer schaamteloos reclame aan het maken ben.  

Nu nog zorgen dat mijn dochter het aan wil doen. 

2 opmerkingen:

  1. Hoi Jennifer,
    leuk hoor, die bloemetjes! Lekker meisjesachtig, en ook weer helemaal hip dat handwerk!
    Als ik nou een T-shirtje van Fenna naar je opstuur, krijg ik 'm dan geborduurd terug?
    Ruilen voor baksels met liefde misschien?
    Jelka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoihoi,
    Alles is mogelijk natuurlijk! We kunnen een keer afspreken, dan kan je nog bekijken wat je leuk vindt ook. Het mooiste effect krijg je toch wel wanneer ik kan werken op stof die niet rekt. Het bovenste vestje rekte behoorlijk en dan kan je zo je werkje uit vorm trekken.

    Groetjes,
    Jennifer

    BeantwoordenVerwijderen