Translate

donderdag 1 november 2012

Einde van de zomer

Vandaag is het Samhain, het einde van de zomer en het begin van de winter. En het is te merken ook. Met mijn verjaardagsfeestje zaten we nog lekker buiten, te genieten van een herfstzonnetje en nu is het nat en koud en dragen we dikke jassen. ook de wintertijd die laatst is ingegaan doet me geen goed, wat is het donker in de avond!

Brrrr
In de tuin heb ik inmiddels ook alles geoogst wat er te oogsten valt. De opbrengst ligt in de vorm van verschillende zakjes gepureerde tomaten in de vriezer, dus daar kan ik de winter wel mee doorkomen. Hopelijk kan ik komend weekeinde nog wat meer planten snoeien en het tuinmeubilair opruimen en dan is de tuin ook helemaal klaar voor de winter. Verder ben ik er wat later mee dan normaal, maar het is ook weer tijd om mijn dronken kerstcakes te bakken. Om met kerst mijn familie en vrienden iets lekkers voor te kunnen zetten.


Voor ik het weet is het weer lente natuurlijk.  

2 opmerkingen:

  1. Mijn kerstcake is al drie weken aan het zuipen in onze voorraadkast...
    Succes met de jouwe!
    Jelka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die van mij staat nu in de oven, wederom met madeira en cranberries..

    BeantwoordenVerwijderen