Translate

dinsdag 11 september 2012

Overdaad

Voor mijn verjaardag kreeg ik vorig jaar oktober van mijn zwager en schoonzus wat zaadjes, onder andere voor de tomatensoort ossenhart (Coeur de Boeuf). Deze deden het dit jaar bijzonder goed (in tegenstelling tot vorig jaar toen bijna al mijn tomaten zijn weggerot). Afgelopen weekeind heb ik twee tomaten afgeknipt en (samen meer dan 600 gr.!) en die een uurtje in de oven gegaard met olijfolie en knoflook. Dat leverde toch iets van 350 cl. lekkere tomatensaus op. Dus die ligt mooi in de vriezer, te wachten tot ik weer eens iets met tomatensaus wil maken. Ik heb verder geen kruiden toegevoegd, dus het kan nog makkelijk voor iets mediterraans of iets oosters gebruikt worden.

  • Kerf de tomaten in. 
  • Overgiet met kokend water en laat een minuutje staan. 
  • Haal de velletjes nu makkelijk van de tomaten. 
  • snijd de tomaten door de helft of in kwarten.
  • Doe alle tomaten in een ovenvaste schaal
  • Bestrijk met olijfolie en geperste knoflook.
  • Gaar op 180 oC in de oven, ongeveer 50 - 60 minuten. 
  • Pureer
  • Laat afkoelen
  • Vries in. 
En zo bewaar ik de zomerse opbrengst voor de komende winterse dagen. En ik heb nog veel meer tomaten aan de struiken hangen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten