Translate

vrijdag 25 mei 2012

Spellendag

Over dit onderwerp heb ik natuurlijk al veel vaker geschreven. Ik realiseer me net dat we al sinds december 2007 deze spellenmiddagen organiseren. En het wordt steeds leuker. Er komen meer en meer verschillende mensen, die inmiddels ook hun kinderen meenemen, die ook weer oud genoeg zijn om zelf spelletjes te spelen.

Afgelopen vrijdag was het weer zover. Voor mij en Sander een verplichte vrije dag, zo na hemelvaart en datzelfde geldt ook voor veel andere mensen. Dus we konden van start. Het vraagt natuurlijk veel voorbereiding. zo moeten er spellenregels gelezen worden en geoefend worden met spellen. 

De kinderen oefenen met DOOM

En niet alleen wij verzetten veel werk. Ook de mensen die langskomen. Ze bakken taarten (zoet en hartig), maken pizza, nemen lekkere hapjes mee. Dat maakt het ook echt tot een gezamenlijk festijn. En we hoeven de volgende dag ook niet te koken. 

In de middag was het druk met kids. Vrienden R. & S. kwamen langs met hun kids M. en E. En een vriendje van onze zoon belde ook nog spontaan op dat hij af wilde spreken. Dus L. speelde ook de halve middag mee. Echte spelletjes spelen met de kids was met deze drukte een beetje hoog gegrepen. Maar ze hebben lief met elkaar gespeeld in de speeltuin en op zolder. Tot mijn verbazing zijn onze kinderen na het eten ook meteen netjes gaan slapen. 

Toen was er eindelijk tijd voor mij om iets te spelen. Eerst wat Discworld Boardgame en daarna nog Nuns on the Run. Het was een fijne avond. We hebben zelfs vrienden J. en K. zover gekregen dat ze wat cosmopolitans probeerden. ze werden er spontaan veel metro-seksueler van. Er zijn foto's van. 

Komende december moeten we het maar groots aanpakken, aangezien we dan toch een jubileum-spellendag te organiseren hebben. 

Kerst 2007
Kerst 2009
Hemelvaart 2011
Kerst 2011

Geen opmerkingen:

Een reactie posten