Translate

zaterdag 11 februari 2012

Order of the Stick - een nieuwe fase

Zoals jullie aan de rechterkant van dit blog kunnen zien, bezoek ik regelmatig de website van Order of the Stick. Dit is een stripje, bestaand uit stokpopjes, die allerlei rollenspel avonturen beleven. Het is leuk gemaakt en in de loop der jaren uitgegroeid tot een volwaardig verhaal met een aantal mooie, ronde karakters, die leuke avonturen beleven. Ik heb er al eens eerder wat over gezegd.

De schrijver bundelt met enige regelmaat de internetstrips en geeft deze dan uit. Omdat zijn lezerspubliek relatief klein is en hij in eigen beheer publiceert, is het relatief duur voor hem. Dus een aantal van zijn boeken waren al een tijdje niet meer verkrijgbaar, maar zijn lezers wilden toch ook graag papieren exemplaren ontvangen. Dus via de website Kickstarter startte hij een initiatief waarbij mensen geld konden toezeggen. Wanneer hij meer dan $ 57.000 zou hebben, zou het zinvol worden om een strip weer naar de drukker te brengen.

Binnen zeer korte tijd zat hij door dat bedrag heen en en in minder dan 3 weken zijn er meer dan 8000 mensen geweest die meer dan $ 600.000 hebben toegezegd. Hij had dit nooit verwacht en ook voor de website kickstarter zelf is dit ongekend voor een stripboek. Dat zegt wel wat over de kwaliteit van zijn strips en de trouw van zijn lezers.

Niet echt meer nodig natuurlijk, maar ik moet zelf ook eens iets toe gaan zeggen. Al was het maar voor het Roy Greenhiltkoelkastmagneetje dat ik graag wil hebben.

Order of the Stick
Kickstarter OotS project
Kickstarter

2 opmerkingen:

  1. De spullen die ze van OOTS hebben zijn echt leuk!
    Ik heb onlangs deze besteld: http://www.cafepress.com/orderofthestick.420219534
    Die vond ik wel toepasselijk!!!
    Jelka

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die wilde ik indertijd ook kopen. Maar toen niet gedaan. Erg jammer. Ik wil hem dan natuurlijk wel een keer zien terwijl je hem aanhebt he?

    BeantwoordenVerwijderen