Translate

vrijdag 16 december 2011

Nog meer trouwen

Vorig weekeind is vriend P. getrouwd met zijn vriendin J. Het huwelijk hing al lang in de lucht en aangezien P. de jongere broer is van een goede vriend van mij en een vriend is van Sander, waren wij uiteraard ook uitgenodigd om de festiviteiten bij te wonen.

P. en J. hebben flink uitgepakt met dit huwelijk. Het burgerlijk huwelijk was de donderdag voor het weekeinde met wat naaste familie en vrienden. Wij waren uitgenodigd voor de festiviteiten op de zaterdag. Het begon met een huwelijk in de Vondelkerk, ingezegend door Huub Oosterhuis. Het thema van de verschillende toespraken ging vooral over naastenliefde en mededogen voor onze naasten en de samenleving als geheel. De connectie met P. kon ik niet zo maken, maar later werd mij uitgelegd dat aangezien zowel P. als J. artsen zijn, zij hun werk in dienst hebben gesteld van de samenleving. Een mooie gedachte, maar voor mensen die hen niet meer zo vaak zien (zoals wij, helaas) niet makkelijk op te pikken.
Huub Oosterhuis is een redelijk bekende Nederlander en een professioneel spreker, maar ik vond het allemaal niet echt flitsend. Misschien wordt de goede man een dagje ouder en was hij vroeger beter, maar ik vond hem nu bij vlagen zeer vermoeid overkomen.

Na afloop werden we gedirigeerd naar een cafe in het vondelpark, waar we nog goede vrienden M. en L. troffen. Met hen hebben we de middag doorgebracht, gelukwensen aan het bruidspaar gegeven, grappig stukje bruidstaart op een stokje gegeten en wat gekletst met andere bekenden van de bruidegom. Vriend M. nam ons die avond nog mee naar de Burgemeester, een hamburgerspeciaalzaak. Erg lekker, maar ver lopen op hoge, feestelijke hakken.

Die avond was er ook nog een feest voor de jonge mensen. Ik heb me lekker laten gaan en fijn gedanst. Toen nog vrij vroeg naar huis, om de trein te pakken. Terug naar Baarn, waar we bij de ouders van Sander bleven slapen. Zij hadden de hele dag op de kids gepast.

Huub Oosterhuis
De Burgemeester

Geen opmerkingen:

Een reactie posten