Translate

maandag 26 september 2011

Vakantie III

Winterberg is een ski oord en in deomgeving zijn veel ski pistes en ook faciliteiten voor schansspringen. Vanuit het park waar we verbleven hadden we uitzicht op de Sint Georg Schans, die een soort symbool voor het dorpje is geworden. Op een dag besloten we erheen te lopen.

De drie schansen in het midden zijn de kleintjes.
Iets naar rechts staat de St. Georg Schans.

In de morgen hadden we gezwommen en in de middag startten we toen de wandeling vanuit het park. We besloten zo ver te lopen als we prettig vonden. Wanneer de kinderen moe werken, konden we altijd meteen weer terug gaan.
Dus daar gingen we, langs het pad naar boven. Het was werkelijk erg mooi, we liepen tussen de bomen door naar boven en hadden een prachtig, herfstig bos om door heen te lopen. Sander liet ons nog enkele mooie stukjes zien, waar hij eerder die week was gaan hardlopen. Op een erg steil stuk helling, groeiden de wortels van de bomen allemaal boven de grond. Ook zagen we allerlei lege beken en ravijnen, waar het smeltende sneeuwwater in de lente natuurlijk met grote kracht door heen stroomt.

We hielden even een korte pauze bij het voetenbad van Ussa. Onze zoon wilde erg graag verder lopen, helemaal de top van de berg op en helemaal naar de schans. En de kleine man deed dat toen gewoon. We zijn doorgelopen naar boven, waar onder de schans een klein restaurantje was. Daar hebben we even gerust met een kop koffie. En toen zijn we weer naar beneden gewandeld.

Bij de schans waren toen een paar mensen aan het oefenen met springen op de borstelbaan. We hebben even staan kijken naar de mensen die zich met doodsverachting naar beneden storten en toen nog tientallen meters door de lucht zoefden, waarna zij met grote vaart over het gras gleden. Wanneer er straks sneeuw ligt, zal het ongetwijfeld nog veel spectaculairder zijn.