Translate

dinsdag 27 september 2011

Gekke plantjes

Nadat we de achtertuin zo succesvol onder handen hebben genomen, is het nu tijd om de voortuin onder handen te nemen. Deze is vrij groot, maar dat kun je nauwelijks zien, omdat het volledig verwilderd is.

Een tijdje geleden heb ik er al een aantal planten weggehaald en naar de achtertuin verplant. Ik had een Kattenkruid gevonden, die in twee stukken gehakt en op twee plekken teruggeplaatst in de achtertuin. Ook heb ik een vrij grote Lavendelstruik van voor naar achter gehaald. Ook vond ik nog een prachtige Sierdistel en een Korenbloem. Die hebben allemaal afgelopen zomer in de achtertuin gestaan.

Onlangs heb ik dan een hele hoop woekerende Lampionplanten uit de achtertuin gehaald. Leuke planten, zeker nu, met hun prachtig oranje-rode lampionnetjes, maar ze woekeren enorm. De hele tuin stond er vol mee. Daarna heb ik een hele hoop Druifstruik weg gehaald, ook een leuke plant met zijn altijd groene bladeren en gele bloesems en blauwe bessen, maar ook die woekert maar door. En Klimop en Winde moeten voortaan met een vlammenwerper bestreden worden! Dat zijn twee dingen die ik van mijn leven niet meer in mijn tuin terug wil zien.

Nu is er dan eindelijk een beetje orde in de chaos en is er weer meer ruimte voor planten die wat minder snel woekeren. En er komt een hoop moois omhoog. Zoals een Paddenlelie, ik had er nog nooit eerder van gehoord, maar gelukkig lag er nog een los identificatiekaartje onder alle troep. 


Paddenlelie
Kattenkruid
Lavendel
Sierdistel
Korenbloem
Lampionplant
Druifstruik

Geen opmerkingen:

Een reactie posten