Translate

maandag 18 april 2011

Kwekerij

In ons nieuwe huis hebben wij eindelijk ook een grote tuin, die grotendeels op het zuidwesten ligt en daarmee veel zon krijgt. Hier ben ik ontzettend blij en ik heb me voorgenomen om maximaal gebruik te maken van alle mogelijkheden.

Hiertoe moet wel de bestaande tuin volledig heringericht worden. De planten die er staan zijn volledig overgroeid en benemen mij alle zonlicht. Ze gaan neer. Er is geen goed tuinpad, het terras is te klein en er is een kleine modderige vijver, waar onze dochter al een keer in is gevallen. Dus ieder zonnig moment zijn Sander en ik druk in de weer om te snoeien en te slopen.


Wanneer de tuin klaar is om ingericht te worden, wil ik dat er een flinke moestuin/ kruidentuin in komt. Sander en ik koken graag en verse kruiden uit eigen tuin zijn dan best een pluspunt. Daarnaast vind ik het ook belangrijk dat onze kinderen begrijpen waar hun eten vandaan komt. Dus een tijdje terug (te vroeg misschien, maar ja) heb ik samen met mijn zoon zaadjes in een klein kasje geplant. Inmiddels zijn de pompoenplantjes en courgetteplantjes al zo groot, dat ik ze in potten heb verplant. De zonnebloemen worden ook al groot.
Verder heb ik gisteren ook aardbeien gekocht, die zullen in hangpotten aan een muur komen, zodat we daar kleine aardbeitjes kunnen laten groeien.
Ik kijk er naar uit om strakjes in een mooie tuin te zitten, te genieten van de arbeid van mijn handen. En om vande herfst me helemaal ongans te eten aan pompoensoep.

1 opmerking:

  1. Niet alleen in de herfst hoor. Pompoenen blijven onbeschadigd erg lang goed. Ik heb gisteren nog pompoensoep gemaakt, en het is nu ook lekker!!!

    BeantwoordenVerwijderen