Translate

woensdag 27 april 2011

Drukke pasen



Afgelopen weekeinde was het weer pasen en we hebben het helemaal volgestopt met allerlei activiteiten. Vanwege het heerlijke zomerse weer, hebben we lekker veel tijd in de buitenlucht doorgebracht. Dat heb ik ook wel eens anders gezien.

Stille zaterdag

Zaterdag vierde vriend M. in Hilversum zijn verjaardag, dus daar zijn we op bezoek geweest. Met twee kindjes op sleeptouw is dat tegenwoordig best een onderneming. Maar de kinderen gedroegen zich uitstekend en we hebben ons kort vermaakt. M. en zijn vrouw M. hebben sinds februari een dochtertje (ook een M, het lijkt een soort thema). Die was natuurlijk reuze lief en schattig. Vriend E. was er ook met zijn vriendin A. en hun zoontje S. (november 2010). Onze dochter heeft nog een tijdje leuk gespeeld met het kleine kereltje. Hij keek haar aan, rammelde uitdagend met zijn popje, liet het vallen en onze dochter rende naar voren om het te pakken en weer terug te geven. Rinse and repeat. Zonder enig woord te zeggen, ging er duidelijk een hoop communicatie heen en weer. Die avond gegeten bij mijn ouders in Baarn. Altijd lekker en gezellig.

Paaszondag

Op paaszondag hebben we rustig ontbeten, waarna we alles uit de kast moesten halen om nog gasten te ontvangen. We hadden al afgesproken met R. en E. die we al een tijd niet gezien hadden. Toen bleken vrienden S. en J. uit Groningen onderweg te zijn naar Roermond. Ze hebben bij ons een tussenstop gemaakt. We zijn begonnen met een lekker hapje (lamsbout met roosmarijn en knoflook) en daarna een spelletje Roborally, tot het donker werd. En al die tijd konden we lekker buiten zitten. Aan een nieuwe, grote, zelfgemaakte tafel.

Toen we in dit huis trokken, hebben we de bestaande keuken gesloopt (met vriend S. trouwens), een onderdeel daarvan was een enorme dikke houten plaat. Zonde om weg te gooien. Bij IKEA een stel onder poten gekocht en die eronder gefixt. Nu hebben we een extra tafel voor spellen of eters. En als we hem niet nodig hebben, poten eraf en de tafel op zijn kant tegen een zoldermuur.


Paasmaandag

De 2e paasdag hebben we de tuin verder gefatsoeneerd. Inmiddels hebben we meters en meters klimop weggeknipt en gezaagd. Maar er moest nog veel meer gebeuren. We hebben die dag inkopen gedaan bij Praxis. Onder andere een tuinslang met toebehoren en een schommelstoel (mijn persoonlijke droom). Ook huurden we een elektrische kettingzaag. Daarmee hebben we meer en meer bomen gesnoeid. We zijn de hele dag bezig geweest en nog hebben we niet alles omgezaagd wat we om willen zagen. Voor zo een klein tuintje, is de hoeveelheid begroeiing enorm.
Maar we hebben toch flinke vooruitgang geboekt en we hebben steeds meer licht in de tuin. Ik kijk er echt naar uit dat we binnenkort nieuwe schuttingen kunnen gaan plaatsen en planten naar mijn zin (en die van Sander natuurlijk) kunnen planten.

Derde Paasdag

Dinsdag (3e paasdag) had onze zoon een dag vrij van school. Ik zorgde ervoor dat ik de auto van Sander kon lenen en ik ben lekker op pad gegaan. Ik had afgesproken met onze oude buurman M. en zoontje T. Daarmee zijn we lekker naar zwembad Nijmegen West gegaan. Onze zoon ontmoette daar klasgenote A. en haar oudere broer J. En onze zoon keek niet meer om naar mij of zijn vriendje T. Onze zoon heeft daar helemaal alleen van de glijbaan gegleden met zijn klasgenootjes. Onder hun invloed heeft hij ook zelf van de kant gesprongen. Ik had de handen vrij om wat meer aandacht aan Onze dochter te besteden, die met mij van de grote glijbaan ging, van de kant in mijn armen sprong en veel met mij heeft gezwommen.
Na anderhalf uur werd iedereen wel erg moe. Na een lunch bij M. hebben we nog Peter Pan gekeken (weirde film!)

Een zeer goed gevuld weekeinde

Schommelstoel

Geen opmerkingen:

Een reactie posten